Alege Siguranţa! Nu le face viaţa uşoară infractorilor!

Inspectoratul General al Poliţiei Române lansează Campania naţională de prevenire a criminalităţii “Alege siguranţa!”.Campania urmează a se derula în perioada iunie – noiembrie 2010, sub sloganul „Nu le face viaţa uşoară infractorilor!”. Scopul campaniei este informarea cetăţenilor cu privire la măsurile de autoprotecţie care trebuie adoptate pentru reducerea riscului de victimizare. Analiza dinamicii criminalităţii din ultimii ani a evidenţiat faptul că infracţiunile contra patrimoniului au reprezentat o pondere însemnată în ansamblul fenomenului infracţional, determinând astfel alegerea prevenirii acestui segment de infracţionalitate ca prioritate naţională a Poliţiei Române în anul 2010. Plecând de la necesitatea de a diversifica şi intensifica modalităţile de comunicare cu cetăţenii, pentru a pune la dispoziţia acestora un volum mai mare şi permanent actualizat de informaţii utile, Campania îşi transmite mesajul printr-un site specializat de recomandări preventive specifice tipurilor de infracţionalitate cel mai frecvent întâlnite în ultima perioada de timp, dar şi prin intermediul unor spoturi audio-video realizate în parteneriat public-privat. Site-ul este găzduit de serverul politiaromana.ro şi poate fi accesat la adresa www.politiaromana.ro/prevenire sau indirect din site-ul oficial al Poliţiei Române, www.politiaromana.ro, secţiunea Prevenirea Criminalităţii. Accesând site-ul, pot fi obţinute informaţii referitoare la Protecţia copiilor, Prevenirea violenţei în mediul şcolar, Violenţa intrafamilială, Sfaturi pentru persoanele în vârstă, Comportament antisocial, Prevenirea tâlhăriilor, Furturi din locuinţe, Furturi de şi din Auto, Prevenirea furturilor din buzunare, genţi, Înşelăciuni prin corespodenţă, Fraude cu carduri bancare, Protecţia societăţilor comerciale, Obiecte de artă şi antichităţi, Mediul rural (infracţiuni frecvente, case de vacanţă), O vacanţă sigură.Spoturile video prezintă trei situaţii ipotetice, un furt dintr-un apartament, un furt dintr-un autoturism şi o tâlhărie, fiind create cât mai real posibil, pentru ca populaţia să conştientizeze riscurile.I.G.P.R. – Centrul de Informare şi Relaţii Publice


Alte articole:
Skip to content