Atenţie la înşelăciunile prin metoda ,,accidentul”

Poliţiştii giurgiuveni au acţionat pentru prevenirea infracţiunilor de înşelăciune săvârşite prin intermediul telefonului mobil, punând accent în special pe modul de operare purtând denumirea accidentul. Pentru a nu cădea pradă unor astfel de infracţiuni, poliţiştii vă recomandă să manifestaţi prudenţă în cazul în care sunteţi contactaţi telefonic şi să nu daţi curs solicitării de a trimite bani.Poliţiştii Biroului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Giurgiu, în cadrul Programului local de prevenire a infracţiunilor de înşelăciune prin metoda accidentul au organizat o serie de activităţi preventive în localităţile Comana şi Grădiştea, din judeţul Giurgiu.Prin aceste activităţi s-a urmărit informarea cetăţenilor şi atragerea sprijinului comunităţii în acţiunile desfăşurate de poliţie pe linia prevenirii şi combaterii infracţiunilor de înşelăciune prin telefon.Au fost făcute recomandări preventive pentru a nu deveni victime ale infracţiunilor de înşelăciune prin telefon, cetăţenilor fiindu-le distribuite materiale informative de către poliţiştii giurgiuveni.Înainte de a vă oferi ajutorul, aveţi în vedere şi următoarele aspecte, privind înşelăciunile prin metoda „accidentul”:În cazul unui accident, nu există noţiunea de plată a unor despăgubiri, decât în urma unei hotărâri judecătoreşti în acest sens sau dacă este făcută prin intermediul unor societăţi de asigurări.Orice accident/eveniment de circulaţie are două variante de soluţionare: 1) depunerea unei plângeri la unitatea de poliţie care se va ocupa mai departe de cazul respectiv; 2) înţelegerea amiabilă a părţilor, ceea ce presupune repararea daunelor folosind poliţa de asigurare auto obligatorie. Orice alte variante sunt excluse, iar dacă sunt puse în practică ele nu sunt legale.Oricine poate fi victima unui accident, dar, într-un moment critic ca acesta, singura urgenţă este cea medicală, nicidecum aspectul financiar. Atât victima, cât şi autorul unui accident nu au nevoie de bani ca să primească îngrijiri medicale.De asemenea, trebuie să cunoaşteţi faptul că, în conformitate cu reglementările în vigoare, un accident de orice fel, mai ales unul rutier grav, este de obicei anunţat de persoane oficiale, abilitate să facă acest lucru. Chiar dacă ar putea exista alte surse, care să transmită informaţia înainte ca aceasta să vă parvină în mod oficial, datele trebuie verificate înainte de a întreprinde vreo acţiune. În niciun caz nu daţi crezare imediat unor „poveşti” anunţate telefonic de persoane care pretind că au calitate oficială, ci verificaţi informaţia printr-un apel la 112 sau sesizaţi cea mai apropiată unitate de poliţie.Poliţia Română vă recomandă: – verificaţi dacă ruda în cauză a fost implicată într-un eveniment rutier (cereţi date despre unitatea medicală, de poliţie sau parchet unde s-ar afla aceasta şi sunaţi pentru confirmare). În astfel de situaţii, reprezentanţii Poliţiei sau Parchetului nu reţin telefoanele mobile. – dacă sunteţi contactat de un „binevoitor”, care vă apelează în numele unei rude apropiate, şi nu aţi putut verifica veridicitatea informaţiilor, solicitaţi-i acestuia o întâlnire directă şi anunţaţi Poliţia la numărul de urgenţă 112 pentru a vă acorda sprijin. – fiţi atenţi la persoanele cu care intraţi în contact, pe stradă, în jurul blocului, aparent întâmplător. Este posibil ca acestea să vă urmarească, să încerce să se împrietenească cu dumnea¬voastră şi să afle detalii despre familie sau vecini. – nu primiţi în locuinţă persoane care pretind că sunt de la diverse societăţi comerciale (de furnizare a unor servicii, firme de curierat, comis voiajori etc.), decât după ce aţi verificat actul de identitate şi legi¬timaţia de serviciu. Nu le furnizaţi acestora informaţii despre membrii familiei dumneavoastră sau despre vecini. – verificaţi orice informaţie prin care vi se solicită telefonic să trimiteţi bani prin terţi unor rude, despre care vi spune o poveste, de obicei impresionantă. – nu oferiţi nici un fel de date cu caracter personal prin intermediul convorbirilor telefonice, indiferent de calitatea invocată de interlocutor. – nu trimiteţi coduri de reîncărcare electronică a cartelelor telefonice, în nici un caz unor persoane străine, indiferent de calitatea pe care acestea susţin că o au. – nu daţi crezare veştilor prin care sunteţi anunţaţi că sunteţi fericiţii câştigători ai unor concursuri, la care nu aţi participat. – nu achitaţi niciodată în avans sume de bani pentru ridicarea unor premii, plata impozitelor sau a altor taxe se realizează ulterior încasării acestora! – nu ezitaţi să cereţi sprijinul poliţiştilor sau rudelor apropiate înainte de a da curs unor astfel de solicitări. I.G.P.R. – Centrul de Informare şi Relaţii Publice


Alte articole:
Skip to content