Campania naţională de prevenire a consumului de droguri „Prea rebel să fii condus” continuă în 2013

Agenţia Naţională Antidrog (ANA) continuă şi în anul 2013 campania naţională de prevenire a consumului de droguri „Prea rebel să fii condus”, perioada de implementare a acesteia fiind prelungită până pe data de 26 iunie 2013 – Ziua Internaţională de Luptă împotriva Traficului şi Consumului Ilicit de Droguri.În acest interval, Agenţia Naţională Antidrog va derula o serie de activităţi în cadrul campaniei, care să asigure o informare detaliată şi adaptată realităţii recente: Activitate tip „safe nights” prin care campania va fi promovată în cluburi şi dicoteci la nivel naţional, prin intermediul celor 17 centre regionale de prevenire, evaluare şi consiliere antidrog (CRPECA). În acest sens, pentru desfăşurarea lunară a activităţii tip “safe nights”, vor fi selectate minim două cluburi/discoteci/baruri, cunoscute la nivel local ca fiind foarte frecventate de grupul ţintă, reprezentat de tinerii cu vârste cuprinse între 15 şi 24 de ani.Lunar, în perioada februarie – mai 2013, vor fi organizate în locaţiile selectate, standuri informative în cadrul cărora vor fi oferite materiale promoţionale ale campaniei, materiale de informare şi de promovare a serviciilor ANA şi diverse materiale destinate reducerii riscurilor asociate consumului de droguri.Ca şi rezultat estimat, cel puţin 34 de cluburi şi discoteci şi 27.200 de tineri (se estimează o medie de 200 tineri/club) vor beneficia de activităţile programului tip „safe nights”, promovate de ANA. Organizarea trimestrială a 47 de dezbateri publice cu tematică antidrog (câte o dezbatere în fiecare judeţ şi în sectoarele din Bucureşti), cu scopul de promovare a serviciilor de prevenire şi asistenţă oferite de Agenţia Naţională Antidrog la nivel naţional, de întărire a cooperării instiuţionale şi de implicare a societăţii civile în activităţile agenţiei.La aceste dezbateri vor participa reprezentanţi ai ANA şi ai centrelor teritoriale, ai instituţiilor partenere, conform planului de acţiune al Strategiei Naţionale Antidrog, reprezentanţi ai autorităţilor locale, personalităţi de marcă din mediul cultural şi universitar, reprezentanţii ONG-urilor şi asociaţiilor de tineret locale. Trimestrial, vor fi realizate în mod simultan la nivelul fiecărui judeţ şi în Bucureşti, 94 de dezbateri publice cu tematică antidrog, iar 1.880 de persoane de diverse profesii vor participa la aceste acţiuni. Conştientizarea riscurilor consumului de droguri şi promovarea serviciilor oferite în cadrul sistemului naţional de asistenţă prin organizarea în cadrul „Zilei Internaţionale de luptă împotriva consumului şi traficului ilicit de droguri” a unui eveniment naţional tip „MOMENT DE RECULEGERE PENTRU VICTIMELE DROGURILOR”.Evenimentul va fi realizat în fiecare reşedinţă de judeţ şi în Bucureşti, prin reprezentanţii CPECA, ai Inspectoratelor Şcolare Judeţene şi ai altor parteneri locali, prin implicarea a peste 10.000 de elevi la nivel naţional. Asigurarea vizibilităţii campaniei la nivelul populaţiei generale şi, în special la nivelul grupului ţintă, prin promovarea mesajelor şi a instrumentelor de campanie în cadrul unei reţele de socializare.Această activitate presupune construirea unei pagini a campaniei, care să conţină minim de date tehnice, cu accent în special pe materialele campaniei (vor fi postate spotul campaniei, filmul documentar realizat în cadrul campaniei, afişul şi pliantele campaniei). Ca şi rezultat, se estimează accesarea paginii campaniei a cel puţin 30.000 de vizitatori, care la rândul lor vor distribui mesajul în cadrul reţelei de socializare.A.N.A. – Compartimentul Relaţii Publice


Alte articole:
Skip to content