Campanie pentru identificarea persoanelor centenare desfășurată, la nivel național, de către Direcția pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date din cadrul Ministerului Admin

83 de persoane cu vârsta peste 100 de ani au primit cărți de identitate în cadrul unei campanii desfășurate la nivel național de către Direcția pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date din cadrul Ministerului Administrației și Internelor.Scopul acțiunii desfășurate de Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date a fost de a actualiza datele înregistrate în Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor şi de a identifica cetăţenii români cu vârsta peste 100 de ani, care locuiesc în prezent pe teritoriul României.În urma centralizării tuturor informaţiilor comunicate de către structurile teritoriale aflate în coordonarea instituţiei a rezultat că 461 persoane, cu vârsta de sau peste 100 de ani sunt în viaţă.Dintre acestea, 197 de persoane nu au dorit preschimbarea buletinelor de identitate pe care le deţin, 79 erau deţinătoare de cărţi de identitate, iar pentru 102 activităţile urmează a se finaliza.O femeie din Tulcea, în vârstă de 112 ani, este, potrivit evidențelor, cea mai în vârstă persoană care trăieşte pe teritoriul României. Următoarele două persoane au vârsta de 108 ani şi au domiciliul în Tulcea, respectiv Arad. INFORMATII DE BACKROUND: În scopul actualizării datelor înregistrate în Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor şi pentru a identifica cetăţenii români cu vârsta peste 100 de ani care locuiesc în prezent pe teritoriul României, Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date a pus în aplicare un plan de măsuri, potrivit căruia la nivelul fiecărei structuri de administrare a bazelor de date privind evidenţa persoanelor a fost efectuata o selecţie a informaţiilor înregistrate în baza de date automată, pentru realizarea situaţiei nominale a persoanelor în vârstă de 100 de ani şi peste, care figurează în evidenţa activă. Ulterior, această situaţie a fost transmisă către serviciile publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor, pentru a fi efectuate verificări în teren de către personalul serviciilor publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor şi de către poliţiști, la adresele de domiciliu/reşedinţă cu care persoanele în cauză figurează înregistrate în Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor (R.N.E.P.), în vederea stabilirii situaţiei de fapt.În context, potrivit planului, pe baza informaţiilor obţinute din verificările efectuate au fost actualizate datele înregistrate în R.N.E.P.. Pentru a veni în sprijinul persoanelor cu vârsta peste 100 de ani, s-a dispus contactarea acestora de către structurile de evidenţă a persoanelor şi desfăşurarea activităţilor specifice, potrivit competenţelor, în vederea punerii în legalitate cu cărţi de identitate, ca urmare a preschimbării buletinelor de identitate pe care le deţin.


Alte articole:
Skip to content