Ministerul Afacerilor Interne, cu sediul în Bucureşti, Piața Revoluției, nr. 1A, sector 1, cod poştal 010086, Tel. 021 312.25.47, Fax 021 313.71.55, prin Direcţia Generală pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei anunţă, în calitate de partener, derularea proiectului “Simplificarea procedurilor administrative şi reducerea birocraţiei pentru mediul de afaceri în domeniul operaţiunilor cu precursori de droguri (RNP)”, Cod Contract: SIPOCA 864/MySMIS2014+ 134092, cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2020, în care beneficiar/lider de parteneriat este Agenția Națională Antidrog.
Scopul proiectului este reprezentat de creșterea eficienței și transparenței monitorizării și implementării politicilor naționale în domeniul precursorilor de droguri.
Proiectul are în vedere punerea în aplicare a unui mecanism național de monitorizare și control al precursorilor de droguri simplificat, care se va realiza, în principal, prin crearea unui sistem informatic adaptat recentelor modificări legislative și care va facilita îmbunătățirea proceselor de management a potențialelor contexte care pot conduce la apariția unor situații de risc, evaluarea acestora și adoptarea unor decizii adecvate în domeniul precursorilor sau drogurilor.
Măsurile concrete propuse în cadrul proiectului au ca nucleu simplificarea procedurilor administrative și reducerea birocrației, facilitarea accesului la documentele şi informaţiile necesare, atât pentru administraţia publică centrală şi, mai ales, pentru mediul de afaceri, precum și creşterea calității schimbului de date interinstituțional, ce implică actualizări procedurale, personal pregătit, instrumente digitale adecvate.
Rezultatele finale/ așteptate în urma implementării proiectului sunt următoarele:
- Acces simplificat al mediului de afaceri la serviciile oferite de Agenția Națională Antidrog, în special pentru emiterea de Licențe/Înregistrări/Autorizații;
- Mecanism național de monitorizare si control al operațiunilor cu precursori de droguri optimizat si proceduri interinstituționale simplificate;
- Cunoștințe și abilități îmbunătățite ale personalului din cadrul Agenției Naționale Antidrog și din cadrul structurilor administrației publice centrale cu responsabilități în domeniul monitorizării și controlului operațiunilor cu precursori.
Totodată, de rezultatele implementării proiectului va beneficia mediul de afaceri, precum și alte entități juridice care desfășoară operațiuni cu substanțe chimice – precursori de droguri și care au obligații în raport cu autoritățile, stabilite de legislația în domeniul precursorilor.
Perioada de implementare a proiectului este de 18 luni, data începerii fiind 12.03.2021, iar data finalizării 12.08.2022.
Valoarea totală a proiectului este de 4.429.306,86 lei (valoare estimată pentru ANA: 3.068.819,58 lei, valoare estimată pentru DGCTI: 1.360.487,28 lei). Contribuția nerambursabilă FSE-POCA este de 83,9839% reprezentând 3.719.903 lei și cofinanțarea de la bugetul de stat, prin Ministerul Afacerilor Interne, este de 16,0161%, reprezentând 709.403,86 lei).
Proiectul este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2020, Axa prioritară 1. Administrație publică și sistem judiciar eficiente, Obiectiv specific 1.1. Dezvoltarea și introducerea de sisteme și standarde comune în administrația publică ce optimizează procesele decizionale orientate către cetățeni și mediul de afaceri, în concordanță cu SCAP. Beneficiarul proiectului este Agenţia Naţională Antidrog, iar partenerul implicat este Direcţia Generală pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei.
Date de contact pentru detalii: Ministerul Afacerilor Interne – Direcţia Generală pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei cu sediul în Bucureşti, Piața Revoluției, nr. 1A, sector 1, cod poştal 010086, Tel. 021.315.7383, Fax 021.312.1333,/ Email:dgcti@mai.gov.ro.
Proiect cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020!