Măsurile pentru asigurarea desfăşurării în condiţii de siguranţă a finalei „UEFA Europa League”, ediţia 2011-2012, discutate în cadrul unei şedinţe tehnice ce a avut loc la sediul Mini

Măsurile pentru asigurarea desfăşurării în condiţii de siguranţă a finalei „UEFA Europa League”, ediţia 2011-2012, ce va avea loc la Bucureşti, pe stadionul „Naţional Arena”, au fost discutate vineri, 23 martie 2012, în cadrul unei şedinţe tehnice ce a avut loc la sediul Ministerului Administraţiei şi Internelor. Din ordinul ministrului Administraţiei şi Internelor, Gabriel Berca, toate structurile MAI cu competente în domeniul ordinii şi siguranţei publice, prin reprezentanţi desemnaţi, au constituit Centrul Operaţional pentru coordonarea activităţilor de ordine şi siguranţă publică pe timpul desfăşurării finalei „UEFA Europa League”, aflat în conducerea directă a secretarului de stat, Petre Tobă. Măsura a fost dispusă pentru a se asigura un management integrat al forţelor de ordine publică, într-o concepţie unitară, pentru dispunerea măsurilor din competenţa MAI. Şedinţa tehnică a fost condusă de şeful Departamentului Ordine şi Siguranţă Publică, chestor principal de poliţie Petre Tobă, fiind discutate şi analizate măsurile specifice ce se impun a fi luate pe durata acestui eveniment sportiv.Secretarul de stat Petre Tobă a cerut structurilor să dea dovadă de profesionalism în misiunile desfăşurate pentru asigurarea măsurilor de ordine publică, necesare organizării acestui eveniment european. „Vă reamintesc faptul că, modul în care veţi acţiona, va contribui, practic, la crearea unei bune imagini a României. Vă solicit să vă îndepliniţi misiunea cu profesionalism şi să întreprindeţi tot ceea ce este necesar pentru desfăşurarea în bune condiţii a competiţiei sportive”.Poliţişti, jandarmi, poliţişti de frontieră, precum şi lucrători din structurile pentru situaţii de urgenţă, vor acţiona cu prioritate, înainte şi pe întreaga durată a finalei „UEFA Europa League”, pentru menţinerea şi asigurarea ordinii publice, fluidizarea traficului rutier, prevenirea incendiilor şi evacuarea în situaţii de urgenţă.Efectivele MAI prezente vor asigura, potrivit competenţelor, măsuri specifice în zona aeroporturilor, punctelor de frontieră, pe traseele de deplasare şi în apropierea locurilor de cazare ale suporterilor, în zonele turistice şi de agrement, precum şi pe căile de afluire/defluire spre stadion şi de la Arena Naţională.4.400 de lucrători ai Ministerului Administraţiei şi Internelor, dintre care peste 2600 poliţişti, aproximativ 1.500 jandarmi, 50 poliţişti de frontieră şi, aproximativ 200 pompieri, vor acţiona în misiuni pentru punerea în aplicare a planului de măsuri pentru asigurarea unui climat de ordine şi siguranţă publică, pentru prevenirea oricăror fapte antisociale.Aspectele privind modul de desfăşurare al misiunilor din competenţa Ministerului Administraţiei şi Internelor, implicit şi efectivele angrenate, vor fi analizate şi în cadrul şedinţelor tehnice ce vor fi organizate în perioada următoare la sediul MAI, sub conducerea secretarului de stat, şef al Departamentului Ordine şi Siguranţă Publică, Petre Tobă.


Alte articole:
Skip to content