Mesajul ministrului Afacerilor Interne, Lucian Bode, cu ocazia Zilei evidenței populației

Ziua de 24 martie reprezintă un reper important pentru administrația publică din România, având o semnificație aparte, nu doar pentru cei care lucrează în structurile de evidență a populației, ci pentru fiecare dintre noi, ca simpli cetățeni, beneficiari ai acestui tip de serviciu.

De-a lungul timpului, structurile de evidență a populației s-au adaptat permanent la cerințele societății și au constituit o resursă informațională importantă pentru instituțiile statului.

Evidența populației stă la baza funcționării oricărui stat. Prin intermediul actului de identitate fiecare dintre noi are acces direct la servicii de sănătate, servicii educaționale și sociale, el fiind instrumentul care ne facilitează relațiile cu instituțiile statului.

Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date reprezintă o structură esențială în arhitectura instituțională a statului român care a dovedit o capacitate rapidă de transformare și de aliniere la noile tendințe.

Acest lucru a fost posibil cu eforturi din partea tuturor angajaților, de a se perfecționa continuu și de a accesa noi modalități care să răspundă într-un timp cât mai scurt tuturor solicitărilor cetățenilor. Desigur, un factor esențial în acest proces de modernizare îl constituie cadrul legislativ care trebuie să țină pasul cu noile evoluții, precum și demersurile instituționale de achiziționare și dotare cu tehnologia necesară.

Din luna august a acestui an, se va intra într-o nouă etapă în evoluția și eficientizarea activității acestor structuri, și anume eliberarea cărții electronice de identitate. Acest document va facilita accesul cetățeanului la diverse servicii electronice, prin înglobarea și integrarea altor servicii publice, ca de exemplu cardul electronic de sănătate, ceea ce va spori confortul cetățeanului, simplificând substanțial relația cu autoritățile publice.

Este important să conștientizăm importanța actelor de stare civilă, în ansamblul lor, pentru că ele ne individualizează și în baza lor avem drepturi și obligații în calitate de cetățeni.

Evidența populației presupune mult mai mult decât eliberarea cărții de identitate. Aproape în toate evenimentele importante din viața noastră apelăm la aceste servicii publice, fie că vorbim de nașterea copiilor, de schimbarea domiciliului, de împlinirea vârstei de 14 ani, de căsătorie.

Relația dintre cetățean și serviciul de evidență a populației trebuie să se bazeze pe respect și pe răspuns profesionist și eficient din partea acestor structuri. Angajații acestor entități au un rol crucial în consolidarea acestei relații, în creșterea calității serviciului public și au obligația să pună în centrul preocupărilor lor interesul cetățeanului.

Ca ministru al Afacerilor Interne încurajez dezvoltarea continuă a angajaților din acest domeniu, integrarea sistemelor electronice securizate și a tehnicii moderne, toate acestea împreună constituind un  cumul de factori menit să asigure protecția datelor personale prelucrate, fără a fi expusă pericolelor siguranța identității cetățenilor.

 La mulți ani și putere de muncă tuturor angajaților Direcției pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date și serviciilor publice locale! Să fiți dinamici, mereu în pas cu timpurile și să construiți pe mai departe o relație profesionistă cu cetățenii care apelează la acest tip de serviciu public.


Alte articole:
Sari la conținut