Mesajul ministrului Gabriel Oprea cu ocazia evaluării activității Departamentului pentru Situații de Urgență

Mesajul viceprim-ministrului pentru Securitate Naţională şi ministru al Afacerilor Interne, Gabriel Oprea cu ocazia Evaluării activității Departamentului pentru Situații de Urgență:Domnule Prim-ministru,Distinşi invitaţi,În ultima lună am avut ocazia să particip la ședințele de evaluare ale principalelor structuri ale Ministerului Afacerilor Interne. Bilanțul Departamentului pentru Situații de Urgență este ultimul din această serie, și de aceea permiteți-mi să încep cu o concluzie unitar valabilă pentru toți angajații Ministerului Afacerilor Interne – sunt onorat să lucrez ca ministru alături de acești oameni care își fac datoria zilnic, 24 de ore din 24, 7 zile din 7, pentru români și pentru țară!Evident că datele prezentate, astăzi, aici, sunt impresionante. Iar în spatele lor se află multă muncă, datorie, profesionalism și altruism.Vreau însă să mă opresc asupra celei mai importante cifre din raportul de evaluare a activității dumneavoastră – miile de persoane salvate din incendii, din accidente, din diferite situații medicale critice.Cu alte cuvinte, astăzi, mii de români trăiesc și datorită intervenției acestor oameni pe care noi îi numim pompierii salvatori!Doamnelor şi domnilor,Ne aflăm la acest început de an într-un proces de redefinire a coordonării Sistemului Național de Management al Situațiilor de Urgență. Și după cum bine ştiţi, au fost făcuţi paşi importanţi în acest sens. În primul rând, vreau să vă spun că, într-un moment greu pentru ministerul nostru, pentru dumneavoastră, după accidentul aviatic din Apuseni, ministrul de interne și-a dat demisia, un secretar de stat a fost demis, șeful ISU și-a prezentat demisia. Trebuie să recunoaștem cu toții că moralul ministerului și al acestei structuri era la pământ. Domnul prim-ministru Victor Ponta m-a desemnat ministru interimar. În primul rând, am propus, și domnul prim-ministru a achiesat imediat, să creăm acest Departament pentru Situații de Urgență care să coordoneze într-o comandă unitară toate structurile ministerului cu competență pentru situațiile de urgență. Și, cred eu, foarte important, l-am propus, și domnul prim-ministru a aprobat imediat, numirea domnului doctorului Raed Arafat. Am mai spus-o, este cea mai credibilă persoană pentru acest post. A creat un brand din proiectul SMURD și sunt convins că va creea și un reper de profesionalism din Departamentul pentru Situații de Urgență.Vreau să vă mai spun că, în perioada când au avut loc căderi abundente de zăpadă, Primul-ministru a venit aici la Ministerul Afacerilor Interne, la toate structurile, de opt ori. V-a fost un sprijin la greu, cu măsuri concrete. Știu, ca militar, ce înseamnă să vă asigurăm dumneavoastră, cei care vă puneți viața în pericol – și spuneam că munciți 24 de ore din 24, 7 zile din 7, – drepturile financiare, între care drepturile de echipament. Astăzi, la acest moment, restanțele pentru echipament din anii trecuți sunt rezolvate. Și cred că este foarte important ca dumneavoastră să puteți să vă desfășurați activitatea în condiții normale. Departamentul pentru Situații de Urgență înseamnă coordonare unitară, interoperabilitate între structurile de intervenție terestre și aeriene în toate domeniile de intervenție, inclusiv asistență medicală de urgență și prim-ajutor calificat.Dimensiunea acestei componente de intervenție este demonstrată de faptul că aproximativ 70% din totalul orelor de zbor ale piloților Inspectoratului General de Aviație din Ministerul Afacerilor Interne reprezintă misiuni aero-medicale de tip SMURD.Totodată, peste 80% din intervențiile Inspectoratului General pentru Situații de Urgență reprezintă solicitări de asistență medicală de urgență și descarcerare. Am spus-o și țin să o mai repet – înființarea acestui Departament este un câștig pentru Ministerul Afacerilor Interne, dar, mai ales, un câștig pentru toți cetățenii români – aceia care trebuie să beneficieze de cel mai profesionist ajutor din partea statului, atunci când se află în situații critice.În momentul de față, a prezentat și domnul doctor Raed Arafat și domnul viceprim – ministrul Dragnea, sunt create, din dispoziția prim-ministrului Victor Ponta, două comitete naționale pentru situații de urgență. Unul coordonat și condus de domnul viceprim-ministru Dragnea, în calitate de președinte și în care domnul doctor Raed Arafat este vicepreședinte, și care se ocupă de intemperii, viscol, zăpezi. Cel de al doilea, Comitetul național pentru situații speciale de urgență, la nivel de miniștri, al cărui președinte sunt și care coordonează și înglobează toate centrele operative ale tuturor ministerelor. Altfel spus, s-a creat o conducere unitară și reală pentru intervenție întocmai și la timp pentru a putea gestiona aceste situații de urgență.De aceea, folosesc acest prilej pentru a reafirma rolul central pe care instituția dumneavoastră o are în întreg Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență. Este datoria mea, în calitate de ministru de interne și vicepremier pentru securitate națională, de a sprijini cu toată forța acest demers pentru modernizarea acestei structuri, pentru îmbunătățirea logisticii pe care o aveți și pentru a crește performanța și eficiența muncii dumneavoastră. Iar acest angajament este unul legitim pentru că beneficiarii muncii dumneavoastră sunt românii!Doamnelor și domnilor, stimați colegiMă număr printre cei peste 90% dintre cetățenii acestei țări care vă creditează cu încredere și știu că această investiție este cea mai importantă pentru orice instituție a statului român.Vreau să vă felicit pentru activitatea dumneavoastră din anul 2013, să vă urez succes în misiunea dumneavoastră prezentă și viitoare. Voi fi alături de dumneavoastră și întreg Guvernul României, în frunte cu Primul ministru, este alături de dumneavoastră. Vreau să vă mulțumesc și să vă urez succes în activitatea dumneavoastră de zi cu zi, 7 zile din 7, pentru siguranța cetățeanului român și pentru România. Așa să ne ajute Dumnezeu!


Alte articole:
Skip to content