În primele şase luni ale anului 2009, în Municipiul Bucureşti s-au produs 2269 (-324) accidente de circulaţie. Dintre acestea, în 354 (-73) au fost implicaţi conducătorii de motociclete şi mopede şi s-au soldat cu decesul a patru persoane (-2), rănirea gravă a 76 (-42) şi rănirea uşoară a altor 320 (-40). Cifrele dintre paranteze reprezintă diferenţa faţă de aceeaşi perioadă a anului 2008.Principalele cauze ale accidentelor, au fost : – neasigurarea la schimbarea direcţiei de mers; – neacordarea priorităţii de trecere; -viteza excesivă – din această cauză mulţi conducători de motociclete sau mopede au pierdut controlul vehiculelor şi au căzut lovindu-se de carosabil, alte vehicule sau amenajări. Pe categorii de vehicule situaţia se prezintă astfel: – motociclete = 181 accidente; – mopede = 173 accidente. Din cele 354 de accidente produse, în 154 (43,5 %) vinovăţia a aparţinut celor care conduc vehicule pe două roţi. În celelalte 200 (56,5 %) accidente, vinovăţia a aparţinut celorlalţi participanţi la trafic, în cea mai mare parte conducători auto.• Cel mai grav accident s-a produs la data de 26.05.2009, în jurul orei 22.30, cand H. ROMEO de 27 de ani din Bucureşti, fără curs de legislaţie, a condus un moped Piaggio, neînmatriculat, pe Şos. Colentina dinspre D-na Ghica către Bucur Obor. Când a ajuns în apropierea staţiei RATB Teiul Doamnei nu a păstrat o distanţă corespunzătoare în mers şi s-a tamponat cu un autoturism marca Dacia 1310, condus de N. ŞTEFAN de 22 de ani din Bucureşti, care circula în aceeaşi direcţie de mers şi era oprit la semafor.Din impact mopedul Piaggio a fost proiectat într-un autoturism marca VW Polo, condus de D. ALEXANDRU de 21 de ani din Bucureşti, care circula în aceeaşi direcţie de mers, fiind oprit la semafor.Din accident a rezultat decesul lui H. ROMEO conducătorul mopedului şi rănirea gravă a pasagerei de pe moped R. ŞTEFANIA de 24 de ani din Bucureşti, care a rămas internată la spital. • Conform prevederilor legale, motocicliştii şi mopediştii au obligaţia:•să folosească ziua, permanent, luminile de întâlnire.•să poarte în timpul mersului, pe drumurile publice, căşti de protecţie omologate.•să-şi asigure permanent un spatiu suficient de frânare, să nu facă “slalom” printre autovehiculele aflate în mişcare ori să depăşească viteza legală de deplasare.Pentru a evita producerea unor evenimente rutiere nedorite, conducatorii auto trebuie:•să se asigure temeinic la schimbarea direcţiei de mers la trecerea de pe o bandă pe alta sau când virează în intersecţie;•înainte de a deschide portierele să se asigure că din spate nu trece o motocicletă sau un moped, acest lucru fiind valabil şi pentru pasagerii din autovehicul;•să se asigure la plecarea de pe loc iar atunci când sunt depăşiţi, să nu mărească viteza de deplasare şi să circule cât mai aproape de marginea din dreapta a drumului.Brigada de Poliţie Rutieră a Capitalei în parteneriat cu Asociaţia Motocicliştilor din România a demarat la data de 18.03.2009, Campania “Motocicliştii există în trafic!” cu scopul de a constientiza conducătorii de autovehicule cu privire la existenta motocicliştilor în trafic precum şi sensibilizarea conducătorilor de mopede şi motociclete pentru respectarea regulilor de circulaţie şi portul echipamentului de protecţie. Campania a constituit un factor determinant pentru reducerea numarului de accidente rutiere în care a fost implicată această categorie de participanţi la trafic, produse în Bucureşti, de la începutul anului 2009.POLITIA CAPITALEI – BIROUL INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE