Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrearea Bazelor de Date informează că actele de stare civilă ale cetăţenilor români, întocmite de autorităţile străine, au putere doveditoare în ţară numai dacă sunt transcrise în registrele de stare civilă române. Transcrierea certificatelor şi a extraselor de stare civilă se efectuează cu aprobarea primarului unităţii administrativ-terioriale de la locul de domiciliu al solicitantului, cu avizul prealabil al serviciului public comunitar judeţean de evidenţă a persoanei. Cetăţeanul român este oblicat ca, în termen de 6 luni de la întoarcerea în ţară sau de la primirea din străinătate a certificatului sau a extrasului de stare civilă, să solicite transcrierea. Cererea de transcriere, se adresează primarului unităţii administrativ-teritoriale pe raza căreia îşi are domiciliul titularul actului şi se face în nume propriu sau prin împuternicit cu procură specială autentificată şi va fi însoţită de certificatul sau extrasul de stare civilă eliberat de autorităţile străine, în original, fotocopie şi traducere legalizată, precum şi după caz, de următoarele documente: a) fotocopii ale certificatelor de naştere si căsătorie, fotocopii ale actului de identitate sau al paşaportului, dupa caz; b) declaraţii notariale, din partea ambilor soţi cu privire la numele purtat dupa căsătorie, în situaţia în care, în certificatul/extrasul de căsătorie procurat din străinătate, nu se face referire la numele soţilor dupa căsătorie; c) în situaţia în care părinţii minorului au domicilii diferite, părintele care solicită transcrierea certificatului va da o declaraţie în faţa ofiţerului de stare civila delegat cu privire la domiciliul minorului; în cazul în care transcrierea este prin împuternicit, se va solicita declaraţie notarială cu privire la domiciliul minorului, dacă în cuprinsul împuternicirii nu se face referire la acest aspect.DEPABD – Biroul de Relaţii Publice
Statutul actelor de stare civilă ale românilor din străinătate
Alte articole: