Comunicat de presă

În contextul minivacanței de care se vor bucura majoritatea românilor cu ocazia Zilei Internaționale a Muncii și a Sărbătorile Pascale Ortodoxe, Ministerul Afacerilor Interne reamintește că în zilele de 29 și 30 aprilie a.c., serviciile publice comunitare care eliberează permise de conducere, certificate de înmatriculare, pașapoarte, respectiv cărți de identitate, precum și structurile Ministerului Afacerilor Interne care eliberează alte tipuri de documente au program normal de lucru cu publicul.

În perioada 01- 06 mai a.c., nu se vor desfășura activități de lucru cu publicul, la ghișeu, aceste zile fiind declarate zile de sărbătoare legală, la nivel național, în care nu se lucrează.

Încurajăm cetățenii ca, înainte de a se deplasa la ghișeele serviciilor publice comunitare, precum și la ghișeele celorlalte structuri ale Ministerului Afacerilor Interne care eliberează alte tipuri de documente, să consulte programul de funcționare, disponibil pe paginile de internet ale acestora.

Pentru a veni în sprijinul cetățenilor interesați, Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări recomandă folosirea serviciului programări online  – https://dgpci.mai.gov.ro/drpciv-booking/ . Reamintim faptul că pentru a facilita plățile reprezentând contravaloarea permisului de conducere, a certificatului de înmatriculare, a autorizației de circulație provizorie, precum și a plăcuțelor cu număr de înmatriculare, Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări a pus la dispoziția celor interesați, un serviciu online prin intermediul site-ului propriu- https://dgpci.mai.gov.ro/drpciv-payment/.

Totodată, viitorii conducători auto care se pregătesc pentru obținerea permisului de conducere pot să își verifice cunoștințele teoretice, exersând simularea unui examen prin folosirea aplicației online de pe site-ul structurii- https://dgpci.mai.gov.ro/dlexam.

Persoanelor care au nevoie de un nou document de călătorie le recomandăm să facă din timp programare prin intermediul hub-ului de servicii al MAI https://hub.mai.gov.ro/epasapoarte/programari/harta.

După depunerea cererii de eliberare a pașaportului, recomandăm verificarea stadiului folosind următorul link https://hub.mai.gov.ro/epasapoarte/programari/verifica-pasaport/.

Pentru mai multe informații utile privind actele care trebuie depuse odată cu cererea de eliberarea a diferitelor documente, taxele care trebuie plătite și modalitățile de plată recomandăm consultarea paginilor de internet ale Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări – https://dgpci.mai.gov.ro/documents-and-forms/inmatriculari, Direcției Generale de Pașapoarte – https://pasapoarte.mai.gov.ro/ și Direcției Generale pentru Evidența Persoanelor http://depabd.mai.gov.ro/.

Reamintim cetățenilor care doresc să obțină certificatul de cazier judiciar, precum și istoricul sancțiunilor rutiere, că au posibilitatea de a descărca aceste documente online, gratuit, prin accesarea hub-ului de servicii al Ministerului Afacerilor Interne, https://hub.mai.gov.ro/serviciu/. Certificatele pot fi obținute de către utilizatorii care au un cont valid în hub-ul de servicii al MAI sau de cei care au un cont activ în aplicația Ghișeul.ro.

Structurile specializate din cadrul Poliției Române în domeniul arme, explozivi și substanțe periculoase, utilizează sistemul EARM care, de la începutul anului 2024, permite persoanelor fizice și celor juridice să depună orice solicitare și documentele prevăzute de legislația națională pentru obținerea avizelor specifice segmentului de autorizare în vederea procurării, deținerii, portului și folosirii de arme,  în format digital.

Sistemul informatic poate fi accesat de pe site-ul Poliției Române rubrica proiecte, la link-ul https://appearm.politiaromana.ro/.

Astfel, deși nu se desfășoară, în perioada minivacanței, activități de lucru cu publicul, prin acest sistem se asigură permanent accesul persoanelor interesate la serviciile pe segmentul autorizării pe linie de arme și muniții.

Prin acest mod se vor asigura toate serviciile la care ar avea acces persoanele interesate, dacă s-ar prezenta fizic la sediile unităților teritoriale de poliție.

În ceea ce privește restituirea documentelor reținute de structurile de poliție rutieră, programul de lucru cu publicul la ghișee se desfășoară inclusiv în zilele de sărbători legale și poate fi consultat pe pagina de internet a Brigăzii Rutiere București sau pe paginile de internet ale inspectoratelor de poliție județene.

Pe perioada minivacanței, structurile operative ale Ministerului Afacerilor Interne vor fi permanent la datorie pentru a asigura toate măsurile de ordine și siguranță publică și de intervenție în situații de urgență.


Alte articole:
ULTIMA
ORĂ

14 de persoane salvate în ultimele 24 de ore, detalii aici

În cursul zilei de ieri, în aplicația eDAC, au fost efectuate 27.200 de verificări, detalii aici

În ultimele 24 de ore, polițiștii rutieri au reținut 830 de permise de conducere. Detalii aici

Angajații MAI au intervenit, în ultimele 24 de ore, la 4.260 de evenimente. Citiți mai mult

Agenția Națională Împotriva Traficului de Persoane: 19 ani de activitate/ O nouă Strategie Națională Împotriva Traficului de Persoane pentru perioada 2024-2028. Detalii aici

Traficul la frontieră în data de 12 mai 2024. Detalii aici

Precizări în ceea ce privește generarea codului numeric personal. Detalii aici

Sari la conținut