Comunicat de presă

Astăzi, 2 august a.c, ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode, a participat la evenimentul de lansare a proiectului pilot pentru emiterea cărții electronice de identitate, la sediul Direcției de Evidență a Persoanelor a Municipiului Cluj-Napoca.

 

Conform Regulamentului UE 2019/1157 al Parlamentului European și al Consiliului din 20 iunie 2019 cu privire la îmbunătățirea securității cărților de identitate cetățenilor Uniunii Europene și a documentelor de ședere emise cetățenilor Uniunii Europene și ale membrilor familiilor acestora care își exercită dreptul la libera circulație, România era obligată să emită cartea electronică de identitate începând cu 2 august 2021.

 

Acest proiect pilot, ce se va derula la nivelul județului Cluj, permite familiarizarea atât a cetățenilor, cât și a autorităților cu pașii ce trebuie respectați în vederea obținerii/ emiterii cărții electronice de identitate. Se creează cadrul necesar astfel încât să fie posibilă generalizarea emiterii C.E.I. la nivel național, până la începutul anului 2023, așa cum prevede Legea nr. 162/2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative care cuprind dispoziții privind evidența persoanelor și actele de identitate ale cetățenilor români.

 

Noul document de identitate asigură cetățenilor garanții suplimentare de securitate, iar instituțiilor de drept public sau privat, certitudinea că persoana care prezintă actul de identitate este titularul datelor de identificare înscrise.

 

Cartea electronică de identitate oferă titularului accesul la servicii la nivel național și european și asigură suportul tehnic necesar în vederea folosirii semnăturii electronice ceea ce va contribui la reducerea birocrației în relațiile cetățenilor cu autoritățile publice. De asemenea, conține suportul electronic aferent cardului național de asigurări sociale de sănătate, cu interfața contact și suport electronic de tip contactless, specific documentelor electronice de călătorie.

 

Termenul de valabilitate al C.E.I. se stabilește în funcție de vârsta titularului pentru a fi în concordanță cu modificările fizionomiei acestuia. De asemenea, se poate solicita emiterea unui nou CEI, înainte de expirarea termenului de valabilitate, în funcție de evenimentele de stare civilă sau administrative din viața cetățenilor.

 

Tot ca element de noutate, opțional, la solicitarea părinților sau a reprezentanților legali, se va putea elibera o carte electronică de identitate copilului, indiferent de vârsta lui.

Emiterea unui act de identitate care asigură o protecție suplimentară datelor cu caracter personal și care, în același timp, facilitează accesul la serviciile publice naționale, dar și europene, este o necesitate impusă de evoluția societății, a cerințelor de securitate globală și a statelor, precum și pentru un control cât mai eficient la trecerea frontierei de stat.

 

DIRECȚIA INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE

 


Alte articole:
ULTIMA
ORĂ

Întâlnire oficială între ministrul Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, și ambasadoarea Enkeleda Mërkuri, pentru consolidarea cooperării româno-albaneze, citește aici

Peste 27.500 de verificări au fost efectuate cu aplicația eDAC pentru a preveni și combate posibile fapte ilegale, detalii aici

În cursul zilei de ieri au fost gestionate 4.749 de evenimente, detalii aici

30 persoane au fost salvate în urma intervențiilor efectivelor MAI, în ultimele 24 de ore, citește aici

Peste 700 de șoferi au fost scoși din trafic, în ultimele 24 de ore, reprezentând un pericol pentru ceilalți participanți, detalii aici

HUB-ul de servicii al Ministerului Afacerilor Interne a atins aproximativ 9 milioane de accesări, detalii aici

Întâlnirea Viceprim-ministrului Cătălin Predoiu cu Ambasadorul Belgiei și Șefi de Misiuni UE la București, detalii aici

Sari la conținut