Extinderea Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă cu 25 de noi localități

Ministerul Afacerilor Interne anunță o nouă extindere a Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă (SIIEASC) cu 25 de localități. Începând de astăzi, cetățenii din următoarele municipii, orașe și comune pot accesa digital serviciile de înregistrare a evenimentelor majore de stare civilă, respectiv nașteri și decese, după cum urmează:

  • Județul Cluj: Turda, Câmpia Turzii
  • Județul Iași: Pașcani, Târgu Frumos, Hârlău, Butea
  • Județul Hunedoara: Hațeg, Brad, Simeria, Peștisu Mic, Băcia, Băița, Certeju de Sus, Șoimuș, Hărău
  • Județul Ialomița: Fierbinți-Târg, Căzănești, Sfântu-Gheorghe, Balaciu, Sinești, Dridu, Perieți, Jilavele, Coșereni, Movilița.

Această reușită vine în urma eforturilor continue depuse de MAI pentru îmbunătățirea și accesibilitatea serviciilor oferite cetățenilor.

Reamintim că, începând cu data 8 mai 2024, a fost demarată o primă etapă de extindere a SIIEASC, cetățenii din municipiile Cluj-Napoca, Constanța, Slobozia, Iași, Deva, Sibiu, Timișoara și județul Ilfov putând obține în format digital, dar și fizic, la cerere, certificate de naștere și deces.

Punerea în funcțiune, la nivel național, a Sistemului Informatic are ca termen de finalizare data de 24 septembrie 2024.

 Informații de background

Ministerul Afacerilor Interne prin Direcția Generală pentru Comunicații și Tehnologia Informației și Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor în calitate de beneficiar, în parteneriat cu Autoritatea pentru Digitalizarea României, Serviciul de Telecomunicații Speciale și Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației au implementat “Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă – SIIEASC”, cod SMIS 2014+ 120025, cofinanțat de Uniunea Europeană, din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020.

În implementarea proiectului, un rol important l-a avut sprijinul acordat de către Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE), în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operațional Competitivitate.

Valoarea proiectului a fost de 184.920.864,06 lei cu TVA, din care 155.964.263,64 lei reprezintă finanțare nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul Operațional Competitivitate (POC), 28.952.894,61 lei reprezintă finanțare nerambursabilă din bugetul național și 3.705,81 lei cofinanțare eligibilă a beneficiarului.

Obiectivul general a fost acela de a sprijini digitalizarea de la nivelul administrației publice, prin informatizarea sistemului de depunere a cererilor pentru înregistrarea și eliberarea documentelor de stare civilă, precum și implementarea suportului necesar dezvoltării și accesării serviciilor electronice ce au la bază informații de stare civilă pentru cele 4 evenimente primare de viață: naștere, căsătorie, divorț și deces, prevăzute în Legea nr.119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată.

Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă este alcătuit din 5 platforme interoperabile având ca scop furnizarea de servicii digitale circumscrise înregistrării sau, după caz, atestării evenimentelor de viaţă: naştere, căsătorie, divorț și deces.

Infrastructura S.I.I.E.A.S.C., integrează o platformă dedicată desfășurării activității tuturor ofițerilor de stare civilă din România, o platformă dedicată cetățeanului, platforma instituțiilor publice partenere – prin intermediul căreia va fi asigurată interoperabilitatea cu administrația publică, și o componentă în care se regăsește o arhivă electronică în care sunt stocate peste 68,5 milioane de acte de stare civilă digitizate, cuprinzând informații din ultimii 100 de ani, mai exact, începând cu luna ianuarie 1921.


Alte articole:
ULTIMA
ORĂ

Întâlnire oficială între ministrul Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, și ambasadoarea Enkeleda Mërkuri, pentru consolidarea cooperării româno-albaneze, citește aici

Peste 27.500 de verificări au fost efectuate cu aplicația eDAC pentru a preveni și combate posibile fapte ilegale, detalii aici

În cursul zilei de ieri au fost gestionate 4.749 de evenimente, detalii aici

30 persoane au fost salvate în urma intervențiilor efectivelor MAI, în ultimele 24 de ore, citește aici

Peste 700 de șoferi au fost scoși din trafic, în ultimele 24 de ore, reprezentând un pericol pentru ceilalți participanți, detalii aici

HUB-ul de servicii al Ministerului Afacerilor Interne a atins aproximativ 9 milioane de accesări, detalii aici

Întâlnirea Viceprim-ministrului Cătălin Predoiu cu Ambasadorul Belgiei și Șefi de Misiuni UE la București, detalii aici

Sari la conținut