Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă – beneficiar al unui studiu de fezabilitate în valoare de 785,686 USD

Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă (I.G.S.U.) continuă colaborarea cu Agenţia de Comerţ şi Dezvoltare a SUA (USTDA) şi obţine finanţarea unui Studiu de Fezabilitate privind tehnologii de colaborare şi comunicaţii portabile în situaţii de urgenţă. Acordul de finanţare a fost semnat la sfârşitul săptămânii trecute, la Ambasada SUA la Bucureşti, de către reprezentantul agenţiei guvernamentale USTDA, Duane C. Butcher, şi de inspectorul general al I.G.S.U., colonel Marcel – Sorin Lucaciu.Valoarea totală a proiectului este de 785,686 USD şi constă în fondurile puse la dispoziţie de USTDA (400.000 USD) şi de companiile private americane ESi Acquisition, Esri şi Cisco Systems (385,686 USD). Fondurile alocate vor fi gestionate exclusiv de partenerii americani, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă nefiind implicat în circuitul financiar.I.G.S.U. va beneficia de un centru mobil de tip WebEOC ce va îngloba trei elemente: un sistem informatic critic (CIMS) pentru colaborare şi luare de decizii, un sistem informatic geografic (GIS), precum şi un sistem de comunicaţii mobil ce va aduce îmbunătăţiri dispeceratelor de tip integrat.Soluţia informatică propusă pentru dezvoltarea capacităţilor de comunicaţii şi cooperare va fi adaptată la nevoile actuale ale I.G.S.U. şi va fi testată în cadrul unui exerciţiu în teren finanţat prin acest proiect, iar întreaga gamă de echipamente şi aplicaţii software utilizate pe timpul proiectului va rămâne în posesia I.G.S.U. Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă are o permanentă preocupare pentru identificarea de soluţii pentru dezvoltarea şi îmbunătăţirea serviciilor oferite populaţiei prin alinierea capacităţii de intervenţie existente la ultimele sisteme de la nivel mondial. Compartimentul Informare si Relaţii Publice-I.G.S.U.


Alte articole:
Skip to content