Lansarea campaniei educationale de constientizare si prevenire “NU Etnobotanicelor”

Institutia Prefectului Municipiului Bucuresti si Ministerul Administratiei si Internelor au lansat astazi campania educationala “NU Etnobotanicelor”. Prin aceasta campanie ne dorim ca tinerii liceeni sa fie constienti de efectele si consecintele substantelor psihotrope. Aceste substante au inceput sa fie comercializate sub denumirea de “etnobotanice”, desi de multe ori nu au nicio legatura cu plantele: ele pot fi produse exclusiv chimice sau parti componente din plante care se combina cu substante artificiale si rezulta diverse produse cu efecte halucinogene.Raportul solicitat Centrului de Dezintoxicare din cadrul Spitalului de Psihiatrie “Alexandru Obregia” a indicat un numar mare, si in crestere, de consumatori de etnobotanice in randul tinerilor cu varste intre 15 si 35 de ani. Debutul consumului se face in jurul varstei de 15 – 16 ani. Astfel ne–am stabilit ca public tinta principal aceasta categorie de varsta iar ca public tinta secundar elevii, studentii si persoanele active in intervalul 17 – 35 ani. De aceea campania se adreseaza tuturor tinerilor destepti, haiosi si cu pofta de viata care pot si vor sa-si petreaca timpul liber si sa se simta bine fara a avea nevoie de “substante ajutatoare”.Nu vrem nici sa dam sfaturi, nici sa amendam sau sa amenintam cu diverse pedepse prevazute in Codul Penal, vrem doar sa le aratam ca exista intotdeauna alternative, dar ca depinde doar de ei sa ia cea mai buna decizie. Nu pentru acum sau pentru maine, ci pentru tot restul vietii.Tocmai de aceea am preferat o abordare altfel, cu totul altceva decat a fost facut pana acum de alte institutii, o abordare indrazneata si care, de ce nu, poate sa si socheze. Aceasta campanie se desfasoara in spatii extrascolare, se adreseaza tinerilor intr-un mod neconventional, incercand sa spuna in gluma ca nu trebuie sa permiti sa fii considerat o vaca sau un bou de catre un dealer de etnobotanice.Prin aceasta campanie noi, autoritatile statului – Ministerul Administratei si Internelor si Institutia Prefectului Bucuresti – vrem sa discutam tinerii, sa ii cunoastem, sa ne petrecem timpul impreuna si sa ii incurajam in tot ceea ce doresc sa realizeze in viata.Dialogul nostru se va realiza prin intermediul atelierelor de creatie: teatru, fotografie, muzica, dans si dezbateri, care vor avea durata de sase saptamani, incercand astfel sa demonstram ca putem vedea viata altfel si fara sa consumam etnobotanice. Atelierele se vor organiza in afara cadrul scolar, a orelor de curs, iar tinerii care doresc sa participe se vor putea inscrie prin intermediul formularelor pe care le distribuim in liceele bucurestene cu ajutorul Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti.Campania va fi sustinuta prin spoturi video si afise, realizate cu titlul gratuit de casa de productie Saga Film si Tipografia Ministerului Adminstratiei si Internelor si difuzate, tot cu titlul gratuit, de catre ProTV, MTV, Sport.ro, Pro Cinema, Pro TV International, Acasa TV, RATB, Zoom TV, TV screen-urile companiilor Phoenix Media si Vision Media, reteaua OOPS Media, carora le multumim pentru sprijinul acordat.De asemenea multumim in mod special Inspectoratului Scoalar al Municipiului Bucuresti pentru implicarea de care va da dovada in implementarea acestei campanii.Prezent la conferinta de presa, secretarul general adjunct al MAI, chestor principal de politie Petre Toba, a reiterat faptul ca structurile Ministerului actionează pe toate palierele impotriva traficului si consumului de droguri de orice tip, subliniind totodată sprijinul conducerii institutiei pentru buna derulare a campaniei demarate de Prefectura Bucuresti, precum si a altor initiative de informare, prevenire si responsabilizare a cetatenilor.Instituţia Prefectului Municipiului Bucureşti – Biroul de presă


Alte articole:
Skip to content