Măsuri speciale pentru descurajarea „turismului electoral“

Având în vedere particularităţile procesului electoral, experienţa din anii precedenţi, precum şi sesizările din mass-media privind posibile încălcări ale legii de către grupuri de cetăţeni care şi-ar putea exercita dreptul de vot de mai multe ori, la nivelul Ministerului Administraţiei şi Internelor au fost luate o serie de măsuri speciale. În acest sens, pentru buna desfăşurare a alegerilor din România pentru Parlamentul European din 7 iunie 2009, a fost întocmit Planul general de acţiune care are ca scop prevenirea şi descurajarea „turismului electoral“ între judeţe şi în interiorul acestora.Astfel, vor fi instituite peste 300 filtre de control în care vor acţiona, în principal, poliţişti de la Poliţia Rutieră şi de la Ordine Publică, dar şi jandarmi şi poliţişti de frontieră. Aceştia vor monitoriza şi, după caz, verifica mijloacele de transport cu care se vor deplasa eventuale grupuri de cetăţeni care intenţionează să voteze de mai multe ori, în secţii de votare diferite.Totodată, vor fi constituite echipaje mobile, din cadrul rezervelor de intervenţie, care vor executa misiuni de patrulare, pe itinerarii prestabilite, cu scopul de a monitoriza prezenţa sau deplasarea în zonă a autobuzelor sau microbuzelor care transportă persoane în scop de „turism electoral“.De asemenea, personalul aflat în misiunile de pază a secţiilor de votare, de menţinere, asigurare şi restabilire a ordinii publice a fost instruit cu privire la semnalarea şi aplicarea măsurilor legale, astfel încât reacţia forţelor de ordine, dar şi a celorlalte autorităţi abilitate să fie rapidă şi eficientă.Pe parcursul procesului electoral, va fi intensificată cooperarea cu Birourile Electorale Judeţene pentru ca sesizările formulate să fie cunoscute din timp, iar structurilor M.A.I. să acţioneze în cel mai scurt timp, potrivit competenţelor pe care le au. La nivelul fiecărui judeţ şi al municipiului Bucureşti au fost constituite echipe de specialişti care au ca scop clarificarea şi verificarea sesizărilor, incidentelor sau evenimentelor care ar putea afecta procesul de vot.Având în vedere acţiunile dispuse de viceprim-ministrul Dan Nica, ministrul administraţiei şi internelor, pentru desfăşurarea în condiţii optime a procesului de vot, modul în care măsurile vor fi duse la îndeplinire va fi verificat şi sprijinit de 50 de echipe de control, formate din peste 100 de cadre ale direcţiilor generale şi direcţiilor din cadrul aparatului central M.A.I, I.G.P.R şi I.G.J.R. Aceştia se vor afla începând de mâine în teritoriu.


Alte articole:
Skip to content