Operaționalizarea Platformei naționale

Subiect: operaționalizarea Platformei naționale prin desemnarea reprezentanților în condițiile prevăzute de art.5 alin (2) și (3) din HG nr. 768/2016.În Monitorul Oficial nr. 852 din 26 octombrie 2016 a fost publicată Hotărârea de Guvern nr 768 din 19 octombrie 2016 privind organizarea și funcționarea platformei naționale pentru reducerea riscurilor la dezastre, denumită în continuare Platforma națională.Platforma națională se organizează și funcționează ca organism național multisectorial și interdisciplinar cu rol consultativ în stabilirea strategiilor și programelor privind reducerea riscurilor la dezastre, având în compunere și reprezentanți ai organizațiilor neguvernamentale, structurilor asociative ale autorităților administrației publice locale, asociațiilor profesionale, sindicatelor, instituțiilor de învățământ superior și institutelor de cercetare, instituțiilor culturale, ale cultelor și asociațiilor religioase recunoscute potrivit legii și ai mass-mediei. Rolul acesteia este de a sprijini implementarea în România a obiectivelor Strategiei internaționale de reducere a dezastrelor stabilite la nivelul organizației Națiunilor Unite, precum și a politicilor și programelor pe această linie elaborate la nivelul Uniunii Europene, NATO și al celorlalte organisme și organizații internaționale sau regionale la care România este parte.În vederea operaționalizării Platforma naționale, secretariatul acesteia, asigurat de către Departamentul pentru Situații de Urgență, invita entitățile prevăzute la art. 5 alin. (2) și (3) din HG. 768/2016, în cel mult 30 de azile de la data prezentului comunicat.Secretat de statȘef al Departamentului pentru Situații de UrgențăDr. Raed Arafat


Alte articole:
Skip to content