Prezentarea proiectului „Sistem Informatic de Management Integrat al Evenimentelor de Ordine Publică”

Ministerul Afacerilor Interne, prin Direcţia Generală Management Operaţional, anunță că s-a finalizat implementarea proiectului „Sistem Informatic de Management Integrat al Evenimentelor de Ordine Publică” – cod SMIS 30263. Proiectul este cofinanţat din FONDUL SOCIAL EUROPEAN prin Programul Operaţional Dezvoltarea Capacităţii Administrative 2007-2013, axa prioritară 1 „Îmbunătăţiri de structură şi proces ale managementului ciclului de politici publice”, Domeniul de intervenţie 1.3 „Îmbunătăţirea eficacităţii organizaţionale”.Valoarea totală eligibilă a proiectului (fără TVA) este de 8.867.749 lei, din care:• 7.537.587 lei – valoare eligibilă nerambursabilă din Fondul Social European;• 1.330.162 lei – cofinanţarea eligibilă a beneficiaruluiObiectivul general al proiectului a fost :• Îmbunătăţirea proceselor de management al diferitelor tipuri de evenimente/manifestări de amploare cu dimensiune zonală/naţională sau internaţională, evaluarea riscurilor şi a evoluţiei acestora, în scopul informării corecte şi operative a conducerii ministerului şi fundamentării deciziei în situaţii de criză, prin implementarea unor instrumente informatice moderne de gestionarea a activităţilor şi a informaţiilor.• Realizarea unui sistem integrat de gestionare a datelor şi informaţiilor operative la nivelul ministerului, prin interconectarea SIMIEOP cu alte sisteme similare existente la nivelul IGPR, IGJR, IGPF, IGSU.Scopul proiectului a fost:• Implementarea unui sistem modern de management al informaţiilor şi al ciclului lor de viaţă, cu posibilitatea înregistrării şi afişării on-line în dinamica evoluţiei situaţiei operative, inclusiv a detaliilor descriptive ale evenimentelor, precum şi a informaţiilor de reprezentare geospaţială.• Realizarea schimbului de informaţii în timp real pe timpul derulării evenimentelor/manifestărilor, transmiterea operativă a dispoziţiilor pentru adaptarea dispozitivelor funcţie de evoluţia situaţiei operative şi înregistrarea cronologică a acestora.Grupul ţintă al proiectului a fost format din:• Conducerea ministerului, Centrul Operaţional de Comandă din cadrul Direcţiei Generale Management Operaţional, Poliţia Română, Jandarmeria Română, Poliţia de Frontieră Română, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, Inspectoratul General de Aviaţie, Inspectoratul General pentru Imigrări.Principalele activităţi ale proiectului au fost:• Selecţie consultant tehnic şi project management; Elaborarea Proiectului tehnic SIMIEOP; Selecţie integrator HW şi SW; Selecţie auditor financiar şi tehnic;Implementare infrastructură HW;Dezvoltare SIMIEOP;Roll-out (tranzitie in productie); Project Management şi vizibilitate;Audit tehnic şi financiarProiectul s-a desfăşurat pe o perioadă de 30 luni. Locul de desfăşurare al proiectului: Bucureşti În activitatea de implementarea proiectului principalele rezultate au vizat:• Realizarea unui sistem informaţional naţional pentru gestionarea evenimentelor înregistrate la nivelul structurilor operative ale MAI şi alocarea resurselor pentru managementul situaţiilor deosebite pe timpul manifestărilor de amploare.• Implementarea unor instrumente performante de analiză şi sinteză a informaţiei, având ca scop reducerea timpului alocat desfăşurării acestor activităţi;• Standardizarea proceselor şi circuitului documentelor şi informaţiilor;• Realizarea cooperării şi asigurarea interoperabilităţii la nivel organizaţional şi a integrării la nivel tehnic a sistemelor informatice ale structurilor de ordine publică.Persoana de contact: ANDREI GHEORGHE manager de proiect, tel. 021.315.12.42, 0744.396.064 fax. 021.315.28.76 e-mail gheorghe.andrei@mai.gov.ro


Alte articole:
ULTIMA
ORĂ

Percheziții domiciliare, într-un dosar de criptomonede transferate ilegal, cu un prejudiciu de milioane de dolari

Rezultatele înregistrate la frontieră în ultimele 24 de ore. Detalii aici

Bilanțul misiunilor pompierilor desfășurate de salvatori în ultimele 24 de ore. Detalii aici

Peste 28.000 de verificări au fost efectuate cu aplicația eDAC

Aproape 5.000 de intervenții ale angajaților MAI, pentru siguranța cetățenilor, în ultimele 24 de ore

Sari la conținut