Un nou pas pentru extinderea proiectului de digitalizare a actelor de stare civilă

Începând de astăzi, 8 mai 2024, cetățenii din municipiile Cluj-Napoca, Constanța, Slobozia, Iași, Deva, Sibiu, Timișoara și județul Ilfov vor putea obține în format digital, dar și fizic, la cerere, certificate de naștere și deces.

Astfel, activitatea de înregistrare a evenimentelor de viață, naștere și deces, desfășurată de către ofițerul de stare civilă, se va realiza în format digital.

În luna aprilie, punerea în funcțiune a “Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă – SIIEASC”, a fost inițiată la nivelul tuturor unităților administrativ-teritoriale ale județului Ilfov, prin înregistrarea în format digital a deceselor și nașterilor și, având în vedere rezultatele obținute, astăzi, 8 mai 2024, Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor, cu sprijinul Direcțiilor Județene de Evidență a Persoanelor din judeţele Cluj, Constanţa, Hunedoara, Ialomița, Iași, Sibiu și Timiș, precum și al direcțiilor locale de evidenţă a persoanelor implicate, a realizat operaționalizarea S.I.I.E.A.S.C. la nivelul celor 7 municipii reședință de județ.

O nouă etapă privind extinderea S.I.I.E.A.S.C. este preconizată a se realiza la data de 10 mai 2024, prin includerea anumitor unități administrativ-teritoriale de la nivelul județelor Cluj, Constanța, Hunedoara, Ialomița, Iași, Sibiu și Timiș.

Punerea în funcțiune, la nivel național, a Sistemului Informatic se va realiza etapizat, urmând a se finaliza la data de 24 septembrie 2024.

 

Informații de background

Ministerul Afacerilor Interne prin Direcția Generală pentru Comunicații și Tehnologia Informației și Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor în calitate de beneficiar, în parteneriat cu Autoritatea pentru Digitalizarea României, Serviciul de Telecomunicații Speciale și Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației au implementat “Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă – SIIEASC”, cod SMIS 2014+ 120025, cofinanțat de Uniunea Europeană, din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020.

În implementarea proiectului, un rol important l-a avut sprijinul acordat de către Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE), în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operațional Competitivitate.

Valoarea proiectului a fost de 184.920.864,06 lei cu TVA, din care 155.964.263,64 lei reprezintă finanțare nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul Operațional Competitivitate (POC), 28.952.894,61 lei reprezintă finanțare nerambursabilă din bugetul național și 3.705,81 lei cofinanțare eligibilă a beneficiarului.

Obiectivul general a fost acela de a sprijini digitalizarea de la nivelul administraţiei publice, prin informatizarea sistemului de depunere a cererilor pentru înregistrarea și eliberarea documentelor de stare civilă, precum și implementarea suportului necesar dezvoltării și accesării serviciilor electronice ce au la bază informații de stare civilă pentru cele 4 evenimente primare de viață: naștere, căsătorie, divorț și deces, prevăzute în Legea nr.119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată.

Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă este alcătuit din 5 platforme interoperabile având ca scop furnizarea de servicii digitale circumscrise înregistrării sau, după caz, atestării evenimentelor de viaţă: naştere, căsătorie, divorţ şi deces.

Infrastructura S.I.I.E.A.S.C., integrează o platformă dedicată desfășurării activității tuturor ofițerilor de stare civilă din România, o platformă dedicată cetățeanului, platforma instituțiilor publice partenere – prin intermediul căreia va fi asigurată interoperabilitatea cu administrația publică, și o componentă în care se regăsește o arhivă electronică în care sunt stocate peste 68,5 milioane de acte de stare civilă digitizate, cuprinzând informații din ultimii 100 de ani, mai exact, începând cu luna ianuarie 1921.


Alte articole:
ULTIMA
ORĂ

Urmăriți la nivel internațional, aduși în țară de polițiști. Vezi aici

Piloții Inspectoratului General de Aviație au salvat 9 persoane

1.286 misiuni de asistență medicală

Au fost scoși din trafic, reprezentând un pericol pentru ceilalți participanți, 569 conducători auto.

25.234 verificări au fost efectuate cu aplicația eDAC

5.728 de evenimente la care au intervenit efectivele MAI

Peste 26.000 de angajați MAI angrenați să intervină pentru gestionarea efectelor meteorologice și a activităților zilnice specifice. Vezi aici

Participarea ministrului Afacerilor interne, Cătălin Predoiu, la DC News TV. Vezi aici

Sari la conținut