Briefing de presa pe tema actiunii „Litoral 2009” si a constatarii amiabile

Marţi, 1 iulie a.c., la sediul Ministerului Administraţiei şi Internelor a avut loc un briefing de presă în cadrul căruia au fost prezentate detalii despre declanşarea acţiunii „Litoral 2009”, precum şi despre constatarea amiabilă care a intrat de astăzi în vigoare.Conform planului de acţiune aprobat de către viceprim-ministrul DAN NICA, ministrul Administraţiei şi Internelor, la operaţiunea „Litoral 2009”, care se va derula pe parcursul a două luni, vor participa structurile de ordine şi siguranţă publică din judeţul Constanţa, dar şi forţe detaşate din alte judeţe şi care aparţin structurilor de Poliţiei. Urmând exemplul acţiunii „STRADA 2009”, organizarea dispozitivului de siguranţă publică se va face prin constituirea de patrule mixte, misiunile pentru menţinerea ordinii publice desfăşurându-se sub autoritatea structurilor de poliţie.Managementul acţiunilor se va realiza prin fructificarea rezultatelor analizei criminalităţii, aplicarea conceptului “poliţiei de proximitate” şi folosirea la maxim a informaţiilor din bazele de date operative – auto furate, urmăriţi, AFIS 2000, IMAGETRAK.Evaluarea acţiunilor se va face săptămânal de către Departamentul de Ordine şi Siguranţă Publică din Ministerul Administraţiei şi Internelor.Printre acţiunile concrete care se vor desfăşura în cadrul acestei operaţiuni se numără: asigurarea prezenţei active, la vedere, a poliţiştilor, pentru prevenirea comiterii de fapte antisociale; supravegherea zonelor cu potenţial criminogen ridicat; prevenirea şi combaterea infracţiunilor cu violenţă; supravegherea şi fluidizarea traficului rutier, inclusiv prin supraveghere din aer, cu ajutorul elicopterelor Inspectoratului General al Aviaţiei al MAI.De asemenea, vor fi derulate acţiuni pentru combaterea încălcării regimului armelor, muniţiilor şi substanţelor explozive, pentru combaterea infracţionalităţii economice, combaterea fenomenului infracţional transfrontalier, precum şi acţiuni de identificare a persoanelor care stau în România fără forme legale.Din experienţa anilor anteriori a rezultat faptul că, în perioada sezonului estival, în zona plajelor, se înregistrează frecvent furturi, pierderi sau copii dispăruţi, fapte de comerţ ambulant neautorizat şi cerşetorie, motiv pentru care s-a impus extinderea actualului dispozitiv de siguranţă publică şi patrulare.Astfel, dispozitivul organizat pe plajă va fi alcătuit din 33 de patrule mixte şi independente care vor acţiona în 9 localităţi, (Năvodari, Mamaia, Constanţa, Eforie, Costineşti, Neptun, Mangalia, 2 Mai, Vama Veche). Acestea vor avea o ţinută de vară cu pantof alb sport, pantalon scurt (culoare bleumarin), tricou cu mâneci scurte (alb, inscripţionat), şapcă bleumarin, ochelari de soare.Din punct de vedere al efectivelor MAI participante, începând cu 1 iulie, suplimentarea personalului existent la nivelul judeţului Constanţa (Poliţie şi Jandarmerie) se va face în două etape de câte 30 de zile, cu 250 poliţişti pentru fiecare etapă, astfel: 139 de poliţişti de ordine publică, 21 criminalişti, 25 poliţişti de investigaţii criminale, 65 de agenţi de la poliţia rutieră cu 30 de motociclete şi 17 autospeciale.Totodată, peste 50 de poliţişti de frontieră vor fi pregătiţi pentru posibile misiuni de salvare pe mare. Alţi 25 de poliţişti de frontieră vor intra în alcătuirea patrulelor mixte de ordine publică.Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă participă la această acţiune cu 38 de mijloace specializate de intervenţie pentru stingerea incendiilor sau misiuni de protecţie civilă.Inspectoratul General de Aviaţie al MAI va desfăşura, împreună cu poliţia rutieră, misiuni de supraveghere a traficului către judeţul Constanţa, dar şi acţiuni punctuale la solicitarea coordonatorilor operaţiunii.Logistica misiunii va fi asigurată de fiecare structură în parte.Diurna şi deplasarea poliţiştilor se asigură prin grija Inspectoratului General al Poliţiei Române, de către judeţele de la care provin. Cazarea efectivelor detaşate va fi asigurată de către autorităţile administraţiei locale, prin grija IPJ Constanţa şi Instituţiei Prefectului.În total, la această acţiune vor participa 1.100 de angajaţi ai Ministerului Administraţiei şi Internelor, la care se pot adăuga în funcţie de situaţia operativă alţi 300 de elevi ai şcolilor de Jandarmi.***Cea de-a doua temă abordată în cadrul briefingului de la sediul Ministerului Administraţiei şi Internelor, a vizat constatarea amiabilă – procedură care a intrat în vigoare începând de astăzi, 1 iulie a.c.Astfel, formularul „Constatare amiabilă de accident” poate fi obţinut de la sediile asiguratorilor şi poate fi utilizat indiferent de locul producerii accidentului pe teritoriul României numai dacă:- din accident au rezultat numai pagube materiale- în accident au fost implicate numai două autovehicule- nu se creează alte pagube materiale în afara celor două vehicule implicate în accident- există acordul de voinţă al celor doi conducători de vehicule, exprimat prin semnarea formularului.


Alte articole:
Skip to content