Comunicat de presă

Informăm cetățenii că, începând cu data de 01.04.2022, programul de lucru cu publicul de la nivelul serviciilor publice comunitare de pașapoarte va suferi unele modificări atât cu privire la intervalul orar pentru zilele lucrătoare, cât și cu privire la desfășurarea acestei activități în zilele de sâmbătă și duminică.

Astfel, pentru obținerea informațiilor detaliate cu privire la programul de lucru cu publicul stabilit la nivelul instituțiilor prefectului pentru fiecare serviciu public comunitar de pașapoarte, atât pentru zilele din cursul săptămânii, cât și din week-end, recomandăm acestora să acceseze doar site-ul oficial al Direcţiei Generale de Paşapoarte (www.pasapoarte.mai.gov.ro, secţiunea “Servicii Publice Comunitare de Pașapoarte” – aflată pe pagina inițială), respectiv site-urile oficiale ale instituţiilor prefectului.

Pentru a efectua o programare online trebuie urmate etapele aferente, așa cum sunt descrise pe site-ul https://www.epasapoarte.ro rubrica INSTRUCȚIUNI, iar finalizarea programării se realizează prin selectarea câmpului REZERVĂ, care va transmite la adresa de email indicată un mesaj de confirmare a programării. Neconfirmarea programării în termen de două ore duce la anularea acesteia.

 

Adresăm rugămintea cetățenilor care au efectuat o programare și nu se mai pot prezenta pentru depunerea cererii de eliberare a documentului de călătorie sau care au obținut deja acest document, să anuleze programarea respectivă, prin accesarea butonului „Anulează programare” din e-mailul de confirmare.

Totodată, reamintim că cererile de eliberare a pașapoartelor se pot depune la orice serviciu public comunitar de pașapoarte, indiferent de locul de domiciliu al solicitanților.

Precizăm că termenul de soluționare a cererilor de eliberare a pașapoartelor simple electronice depuse la nivelul serviciilor publice comunitare de pașapoarte, în cazul persoanelor care au solicitat ridicarea documentului de călătorie din țară, este de 5 zile lucrătoare, deși termenul legal este de 15 zile lucrătoare. Cu titlu informativ, menționăm faptul că, deși volumul cererilor de pașapoarte înregistrat în prezent este unul crescut, în perioada 21- 27.03.2022, termenul mediu la nivel național de eliberare a pașaportului simplu electronic a fost de 3,34 zile lucrătoare.

 Totodată, cetățenii au posibilitatea de a verifica singuri, în timp real, etapele de soluționare a cererilor de pașapoarte simple electronice, precum și momentul în care pașaportul simplu electronic poate fi ridicat de la ghișeu, prin accesarea link-ului disponibil pe platforma www.epasapoarte.ro, secțiunea Status pașaport, pe site-ul oficial al Direcţiei Generale de Paşapoarte www.pasapoarte.mai.gov.ro, precum şi pe site-urile instituţiilor prefectului, având ca şi criterii de căutare numărul de cerere sau ultimele 9 caractere din CNP şi data depunerii cererii.

În scopul evitării supraaglomerării la sediile serviciilor publice comunitare de pașapoarte și pentru eliminarea timpilor de așteptare la ghișee, recomandăm cetățenilor să opteze, în momentul depunerii cererilor de pașapoarte, pentru transmiterea pașaportului simplu electronic la adresa de domiciliu/reședință din țară, prin intermediul PrioriPost, serviciul de curierat rapid al Poștei Române (tariful perceput pentru acest serviciu este de 11,30 lei cu TVA inclus, iar plata se realizează la momentul livrării documentului de călătorie).


Alte articole:
ULTIMA
ORĂ

Polițiștii acționează cu efective sporite, în localitatea Cașolț, pentru asigurarea unui climat corespunzător de ordine și siguranță publică. Detalii aici

Misiunile salvatorilor din ultimele 24 de ore. Detalii aici

Acțiune, în sistem integrat, la Cugir. Detalii aici

Razii și mandate de percheziție puse în aplicare de polițiștii din Harghita, în cadrul unei acțiuni cu forțe mărite. Detalii aici

Percheziții ale Poliției Române pentru combaterea criminalității. Detalii aici

Sari la conținut