Peste 5400 de cărți electronice de identitate au fost eliberate în cadrul proiectului pilot desfășurat la nivelul Municipiului Cluj-Napoca și al județului Cluj

Începând din 2 august 2021, dată la care a fost demarat proiectul pilot privind cartea electronică de identitate, până în prezent au fost eliberate 5.434 documente de identitate care îndeplinesc cerințele și normele europene.

Cărțile electronice de identitate sunt eliberate pentru cetățenii din municipiul Cluj-Napoca, începând din 2 august 2021 și pentru cei din județul Cluj, din data de 2 august 2022, dată la care proiectul pilot a fost extins la nivelul întregului județ.

În acest moment, este preconizată extinderea emiterii cărții electronice de identitate la nivelul Municipiului București, la jumătatea anului 2023, iar la nivel național până la 31 decembrie 2023.

Ministerul Afacerilor Interne, prin Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date, continua astfel procesul asumat prin Regulamentul (UE) 2019/1157 al Parlamentului European și al Consiliului din 20 iunie 2019 privind consolidarea securității cărților de identitate ale cetățenilor Uniunii și a documentelor de ședere eliberate cetățenilor Uniunii și membrilor de familie ai acestora care își exercită dreptul la libera circulație, pentru îndeplinirea obligațiilor privind măsurile de securitate a documentelor de identitate ale persoanelor.

De asemenea, facem apel la cetățenii ale căror acte de identitate au expirat în perioada stării de urgență, respectiv a stării de alertă, să-și preschimbe cărțile de identitate.

Începând cu data de 9 martie 2022, pe teritoriul României nu s-au mai aplicat măsurile ce au fost instituite pe timpul stării de alertă.

Actele de identitate care și-au pierdut valabilitatea pe timpul stării de urgență și stării de alertă, au rămas valabile pentru o perioadă de 90 de zile începând cu data de 9 martie 2022, respectiv până la data de 7 iunie 2022.

Precizăm că, în data de 7 martie 2022, la nivel național, erau înregistrate aproximativ 387.000 documente de identitate expirate în perioada 01.03.2020 – 07.03.2022.

Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date a venit în sprijinul cetățenilor prin recomandări organizatorice, inclusiv prin prelungirea programului de lucru în municipiile și județele în care situația a impus-o și prin producerea cărților de identitate într-un timp scurt, sub limita maximă impusă de lege.

Astfel, în perioada 9 martie 2022 – 9 noiembrie 2022, la nivel național, au fost emise 1.746.460 cărți de identitate.


Alte articole:
ULTIMA
ORĂ

În ultimele două zile, 16 străini împotriva cărora au fost emise decizii de returnare de pe teritoriul României au fost îndepărtați sub escortă de polițiștii de imigrări . Citește aici 

Cooperare polițienească cu autoritățile belgiene, într-un caz de furt calificat și tăinuire. Vezi aici

Au fost eliberate 3.307 permise de conducere și au fost înmatriculate 7.729 de vehicule

Piloții Inspectoratului General de Aviație au fost salvat 16 persoane

Salvatorii au desfășurat 1.308 misiuni pentru acordarea asistenței medicale

Au fost depistate 18 persoane urmărite național sau internațional

21 de persoane au fost salvate în urma intervențiilor efectivelor MAI

Siguranța cetățenilor crescută: 157 de autori de infracțiuni au fost prinși în flagrant. Citește aici

Pompierii salvatori au gestionat aproximativ 1.600 de solicitări primite din partea populației. Detalii aici

Sari la conținut