Poliţia Capitalei – Statistica accidentelor moto în anul curent

De la începutul anului 2009, în Municipiul Bucureşti s-au produs 240 (-55) accidente de circulaţie în care au fost implicaţi conducătorii de motociclete şi mopede, soldate cu decesul a 2 (-2) persoane, rănirea gravă a 51 (-24) şi rănirea uşoară a altor 211 (-32). Cifrele dintre paranteze reprezintă diferenţa faţă de aceeaşi perioadă a anului 2008.Principalele cauze ale accidentelor, au fost :-neasigurarea la schimbarea direcţiei de mers;-neacordarea priorităţii de trecere;-viteza excesiva-din această cauza mulţi conducători de motociclete sau mopede au pierdut controlul vehiculelor şi au căzut lovindu-se de carosabil, alte vehicule sau amenajari. Pe categorii de vehicule situaţia se prezinta astfel:-motociclete = 115 accidente;-mopede = 125 accidente.Din cele 240 de accidente produse, în 106 (44,16 %) vinovăţia a aparţinut celor care conduc vehicule pe două roţi.În celelalte 134 (55,84 %) accidente, vinovăţia a aparţinut celorlalţi participanti la trafic, în cea mai mare parte conducători auto.Cel mai grav accident s-a produs la data de 26.05.2009, în jurul orei 22.30, cand H. ROMEO de 27 de ani din Bucureşti, fără curs de legislaţie, a condus un moped Piaggio, neînmatriculat, pe Şos. Colentina, dinspre D-na Ghica către Bucur Obor. Când a ajuns în apropierea staţiei RATB Teiul Doamnei nu a păstrat o distanţă corespunzătoare în mers şi s-a tamponat cu un autoturism marca Dacia 1310, condus de N. ŞTEFAN de 22 de ani din Bucureşti, care circula în aceeaşi direcţie de mers şi era oprit la semafor.Din impact, mopedul Piaggio a fost proiectat într-un autoturism marca VW Polo condus de D. ALEXANDRU de 21 de ani din Bucureşti, care circula în aceeaşi direcţie de mers, fiind oprit la semafor.Din accident a rezultat decesul lui H. ROMEO, conducătorul mopedului şi rănirea gravă a pasagerei de pe moped R. ŞTEFANIA de 24 de ani din Bucureşti, care a rămas internată la spital. Conducătorii auto au fost testaţi cu aparatul alcooltest, rezultatele fiind zero şi li s-au recoltat probe de sange.Conducătorii autovehicolelor purtau centura de siguranţă iar conducătorul mopedului şi pasagera nu purtau cască de protecţie.Conform prevederilor legale, motocicliştii şi mopediştii au obligaţia:•să folosească ziua, permanent, luminile de întâlnire.•să poarte în timpul mersului, pe drumurile publice, căşti de protectie omologate. •să-şi asigure permanent un spaţiu suficient de frânare, să nu facă “slalom” printre autovehiculele aflate în mişcare ori să depăşească viteza legala de deplasare. Pentru a evita producerea unor evenimente rutiere nedorite, conducătorii auto trebuie:•să se asigure temeinic la schimbarea direcţiei de mers la trecerea de pe o bandă pe alta sau când virează în intersecţie;•înainte de a deschide portierele să se asigure că din spate nu trece o motocicletă sau un moped, acest lucru fiind valabil şi pentru pasagerii din autovehicul; • să se asigure la plecarea de pe loc iar atunci când sunt depăşiţi, să nu măreasca viteza de deplasare şi să circule cât mai aproape de marginea din dreapta a drumului. POLITIA CAPITALEI – BIROUL INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE


Alte articole:
Sari la conținut